کارگاه هدف گذاری با میثم شکری ساز - وبسایت رسمی دکتر میثم شکری ساز

816 بازدید

کارگاه هدف گذاری با میثم شکری ساز

کودکی خود را به یاد بیاورید، بارها و بارها رویاهای تان را روی کاغذ آوردید. شاید همان نقاشی های کودکی در دنیای امروزتان به واقعیت تبدیل شده، می دانید چرا؟ چون آن تصویر مدام جلوی چشم تان بوده. حتی ممکن است با فکر آن خوابیده باشید. شاید برای تان جالب باشد که بدانید، این کار یعنی هدف گذاری!
هدف گذاری یکی از مهمترین مهارت های فردی است که تا حدودی آن را از زمان کودکی و بدون این که درکی از آن داشته باشیم اجرا کردیم. اما به دلایلی ممکن است به آن هدف ها نرسیده باشیم. ما نیز قصد داریم در ادامه مطلب همین دلایل را بررسی کنیم و به شما بگوییم که چطور می توانید با توجه به آن ها به اهداف تان برسید. همچنین می خواهیم در همین راستا کارگاهی را معرفی کنیم که توسط یکی از مدیران موفق کشور برگزار می شود.

هدف چیست و چرا هدف گذاری در زندگی اهمیت دارد؟

شاید برایتان پیش آمده باشد که احساس کنید در زندگی گم شده ‌اید یا چیزی در زندگی‌ تان کم است. یا حتی اینطور فکر کنید که کنترل کامل زندگی ‌تان در دست تان نیست و با هر وزش باد شما هم به همان سو می روید. در این شرایط قطعا نمی دانید که در چه مسیری از زندگی قرار گرفته ‌اید و قرار است زندگی ‌تان به کدام سمت برود.
دلیل این ها می‌ تواند بی هدفی و نداشتن هدف در زندگی باشد و اگر این موارد برای شما پیش آمده لازم است که هدف گذاری را یاد بگیرید و هدف های کوچک و بزرگ را در زندگی خود ایجاد کنید.
اما منظور از هدف و هدف گذاری چیست؟
هدف به معنای خواسته یا وضعیت مطلوب است، خواسته ‌ای که رسیدن به آن در ما احساس و رضایت و شادی ایجاد می ‌کند و هدف گذاری ابزار یا مسیری است برای رسیدن به خواسته‌ ها، رفع نیازها و پیدا کردن مطلوبیت‌ ها، همچنین تشخیص و شناسایی درست اهداف، مشخص کردن آن ها و برنامه ‌ریزی صحیح برای رسیدن به آن.
البته هدف گذاری با شیوه های مختلفی انجام می شود. هریک از افرادی که کلاس و کارگاهی در این زمینه برگزار می کنند به یکی از این روش ها پایبند هستند و آن را آموزش می دهند.
دکتر میثم شکری ساز به عنوان یکی از کارآفرینان و مدیران برتر کشور، چند سالی است که تصمیم گرفته یکی از راه های رسیدن به موفقیت خودش یعنی هدف گذاری را به سایرین آموزش بدهد. او پس از کسب علم در این حوزه معتقد است که زندگی کاری و شخصیش رنگ و بوی دیگری گرفته و منظم تر پیش می رود.
شکری ساز بارها در سمینارها و جلسات مختلف حول محور مدیریت و موفقیت به این موضوع اشاره کرده که تا به امروز به تمام اهدافی که در سر داشته و روی کاغذ آورده رسیده و در تلاش است تا به اهداف جدیدتری که تعیین کرده، برسد.
وی با برگزاری کارگاه هدف گذاری، یکی از به روزترین متدهای این راه را به شرکت کنندگان آموزش می دهد. اگر شما هم می خواهید حس سردرگمی را از خود دور کنید و از زندگیتان رضایت داشته باشید پس شرکت در این کارگاه را از دست ندهید.

هدف گذاری با میثم شکری ساز
هدف گذاری چه فوایدی دارد؟

فواید هدف گذاری

اگر به دنبال هدفمند کردن زندگی تان هستید و می خواهید حس سردرگمی در زندگی کاری یا شخصی را از خود دور کنید پس هدف گذاری را جدی بگیرید. هدف گذاری دقیقا مانند یک مسیر مستقیم به سوی موفقیت است.
با انجام این کار همیشه در سطح خوبی از سلامتی جسمانی خواهید بود، برای خودتان زندگی خواهید کرد و از همه مهم ‌تر این که سطح رضایت شما از زندگی بالا خواهد رفت.

هدف خوب چیست؟

ممکن است دلیل به هدف نرسیدن، تنبلی و اهمال کاری شما نباشد بلکه نشانه‌ ی آن است که هدف خوب و خاصی را دنبال نمی ‌کنید. به عبارت دیگر شیوه ی هدف گذاری تان صحیح نیست یا هدف درستی را انتخاب نکردید.
هدف گذاری یکی از اصلی‌ ترین و مهم ‌ترین موضوعات مطرح شده در مباحث مربوط به موفقیت و توسعه فردی می ‌باشد. تا زمانی که هدف گذاری صحیح و برنامه ریزی خوب برای خود نداشته باشید نمی‌ توانید به رویا و آرزوهای تان جامه عمل بپوشانید.
هدف خوب هدفی است که دائما برای رسیدن به آن اشتیاق داشته باشید. و در طول مسیر دائما هیجان رسیدن به آن را داشته باشید و وقتی از هدف‌ تان برای دیگران صحبت می‌ کنید چشمان تان برق بزند و شور و اشتیاق شما را نشان دهد.

هدف گذاری چه تاثیری در زندگی و شخصیت شما دارد؟

انتخاب و تصمیم گیری

هنگامی که هدف مشخصی را برای خود انتخاب و تعیین می کنید آن هدف تمام توجه و تمرکز شما را به خود جلب می کند. در این شرایط تمام ذهن تان به موضوعات مربوط به هدف‌ متمرکز شود و فعالیت‌ ها و موضوعات غیرمرتبط با هدف ‌تان بی ‌اهمیت جلوه می کنند. این افزایش توجه و تمرکز سبب می شود که قدرت تصمیم گیری و انتخاب در شما افزایش یابد.

تلاش و عمل

کار و تلاش شما زمانی افزایش می یابد که هدف معینی داشته باشید. برای مثال هدف ‌تان این است که ماهانه 20 میلیون تومان درآمد داشته باشید باید برای رسیدن به آن تلاش کنید زیرا دستیابی به هدف نیازمند کار و تلاش است.

آستانه تحمل

هنگامی که شوق و اشتیاق رسیدن به هدف تان را داشته باشید، آستانه تحمل تان نیز بیشتر می شود. و این بدین معناست که اگر سختی و مشکلاتی در مسیر شما قرار گیرد با آن ها روبه رو شوید و مشتاقانه به سمت اهداف تان پیش روید.

پیشرفت

داشتن هدف موجب می شود که رفتار و اعمال شما تحت تاثیر آن اهداف قرار گیرد و میزان یادگیری، آموزش و اطلاعات شما نسبت به آن موضوع افزایش یابد که این موضوع می‌ تواند موجب پیشرفت در شما شود.

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *