مطالعه و موفقیت در کسب و کار از زبان میثم شکری ساز - وبسایت رسمی دکتر میثم شکری ساز

976 بازدید

مطالعه و موفقیت در کسب و کار از زبان میثم شکری ساز

اگر صاحب یک تجارت و کسب و کار هستید،‌ رئیس خودتان و دیگران خواهید بود و تصمیماتی که برای کسب و کار خود می گیرید، چیزی است که شما را از رقبای تان متمایز می کند. شما می توانید یک سیستم بدون نقص ایجاد کنید و با برخورد حرفه ای از رقبای خود پیشی بگیرید.
بسیاری از کارآفرینان و مدیران با ورود به بازار کار با سختی های راه اندازی یک بیزینس رو به رو می شوند. همین موضوع ممکن است شما را به عنوان یک کارآفرین و مدیر بترساند و موجب شود به درستی کارها را پیش نبرید.
این ترس ها کاملا طبیعی است. قرار نیست همه ما از بدو شروع توانایی راه اندازی بی نقص یک تجارت را داشته باشیم. بنابراین بهترین راه این است که از تجارب مدیران بزرگ بهره مند شویم. چطور؟ با مطالعه بیشتر و آموزش.
اگر می خواهید بیشترین ثمره از آگاهی در کسب و کار و یا تجارت خودتان را ببرید، باید مطالعه کنید و باید به اصول مطالعه کردن در زمینه ی تجارت آگاهی داشته باشید.
با خواندن کتاب های این حوزه و شرکت در کارگاه ها و کلاس های مربوطه تجارب بیشتری بدست می آورید و آرام آرام موفقیت در کسب و کارتان را خواهید دید.
میثم شکری ساز مدیر جوان کشور است که به گفته خود با 36 سال سن توانسته به موفقیت های بزرگی دست یابد. او که مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد و مجموعه های کوچک و بزرگ بسیاری است، براین باور است که با مطالعه شرکت در آموزش های حوزه تجارت و کارآفرینی توانسته در اوج جوانی به یک مدیر نمونه تبدیل شود.
پس شما هم برای موفق شدن باید آموزش ببینید و مطالعه کنید.

چند مزیت مطالعه و نقش آن در موفقیت کسب و کار

کنترل استرس و داشتن آرامش خیال
اولین و مهمترین مزیت مطالعه این است که به طور کلی استرس را از شما دور می کند و می تواند آرامش را به شما هدیه دهد. یکی از مهمترین عناصر در تجارت که به آن نیاز دارید، آرامش است. زیرا یک تاجر یا مدیر باید همیشه قدرت عملی داشته باشد که بتواند ذهن را کنترل کند و به واسطه ی کنترل ذهن، خوب فکر کند تا بتواند بهترین تصمیم ها را بگیرد.
این یعنی برای موفق شدن در کسب و کار اول از همه باید آرامش و فکری آسوده داشته باشید. برای این هم باید کتاب خوانی را شروع کنید و دانش تان را بالا ببرید.
درحقیقت با مطالعه کتاب های مفید، آگاهی پیدا می کنید و این قدرت شما را برای تصمیم گیری، برای رسیدن به یک انتخاب خوب و برای بسیاری دیگر از اتفاقات مثبت در حوزه ی کاری تان زیاد می کند.

مطالعه و موفقیت در کسب و کار از زبان میثم شکری ساز

تقویت حافظه و قدرت ذهن
از دیگر ویژگی هایی که یک مدیر حرفه ای باید دارا باشد این است که حافظه ای قوی و ذهن قدرتمندی در اختیار داشته باشد. احتمالا شما هم تاجرانی را دیده اید که ذهن شان پر از اعداد و شماره هاست و همه چیز را از بر هستند و می دانند که حتی چند قلم کالا در مغازه دارند و هر کدام را از چه کسی با چه شماره تلفنی خریده اند و حتی برخی شماره فاکتورها را هم از حفظ می گویند.
این بدین معناست که ذهن او تا حد قوی و قدرتمند است همه چیز را در اختیار می گیرد نسبت به تمام مسائل واقف است. حال سوال اساسی این است که اگر شما بخواهید به عنوان یک تازه کار که به تازگی وارد بازار تجارت شدید این کار را شروع کنید، چه باید بکنید؟
بگذارید ابتدا ذهن تان را نسبت به یک مسئله ای کاملا روشن کنیم. شما به هیچ وجه نباید از واژه تازه کار برای خودتان استفاده کنید. ر تجارت و بازار کار از واژه های مثبت استفاده کنید.
پس شما یک تاجر یا مدیر هستید و تنها تفاوت تان با سایر مدیرها این است که تجربه ی کم تری دارید و البته در مقابل نیز فرصت بیشتری هم دارید که تجربه و آگاهی کسب کنید. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که برای تقویت حافظه، مطالعه و آموزش را آغاز کنید.
کتاب های حوزه مدیریت، کارآفرینی و حتی روانشناسی را بخوانید. فرقی نمی کنید موضوع کتاب ها چه باشد، مطالعه کردن به شما امکان این را می دهد که بتوانید تعداد کلمات بیشتری را در ذهن مرور کنید و همچنین قدرت پردازش کردن کلمات و داده ها را به شما می دهد.

تقویت مهارت های ارتباطی
قطعا در مقالات و نوشته های مختلف از اهمیت مهارت های ارتباطی و نقش آن در موفقیت کسب و کارها و تجارت باخبر شدید. جالب است بدانید که یکی از راه ها و بشدت تاثیر گذار در حوزه ی گسترش مهارت های ارتباطی، کتاب خواندن است.
با خواندن کتاب، دایره لغات تان افزایش می یابد. در حقیقت یکی از نکات مهم در حوزه ی ارتباط کلامی این است که شما بتوانید دایره ی لغات زیادی داشته باشید و بتوانید با استفاده از آن طرف مقابل تان را با کلمات، مسخ کنید.
پس لازم است که مطالعه داشته باشید. از سوی دیگر یک نکته ی طلایی هم در کتاب خواندن وجود دارد و آن، افزایش مهارت ارتباط نوشتاری است. کسب این مهارت را هم جدی بگیرید.
مهارت ارتباط نوشتاری به این شکل است که شما باید بسیار خوانده باشید تا بتوانید نویسنده ی خوبی باشید. از این رو می توانیم بگوییم که با خواندن کتاب شما هم می توانید خودتان را در مهارت های ارتباط نوشتاری قوی تر کنید و هم حوزه ی کاری تان را وسیع تر کنید.
دکتر میثم شکری ساز به عنوان یکی از مدیران برتر مفتخر است که در زمینه تالیف کتاب های مختلف و همچنین ترجمه شاهکار نویسندگان معروف، در سال های اخیر فعالیت زیادی داشته است. او نه تنها به کتاب خوانی وجه ویژه ای می کند و ساعات زیادی را به مطالعه اختصاص می دهد بلکه کتاب هایی راه به قلم رسا و زبان شیوای خود ترجمه شده کرده که می توان به توهم باهوشی یک، توهم باهوشی دو، استوار، تویی که ذهن برنده ای، بازاریابی گوریلی، مذاکره با دستان خالی، آسایش در آرامش و … اشاره کرد که هر کدام از این ها اثری ارزشمند است.

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *