توصیه هایی برای زنان کارآفرین و موفق از - وبسایت رسمی دکتر میثم شکری ساز

2711 بازدید

کسب و کار های جدید با یک تصمیم گیری شجاعانه شروع می شوند. کسی که کسب و کاری را شروع می کند، چه زن و چه مرد، قطعا همه جوانب و سختی های آن را سنجیده و سپس کار را شروع کرده است. اگر شما هم جزء افرادی هستید که کسب و کارتان را به تازگی شروع کرده اید و به دنبال کارآفرینی هستید، به شما به خاطر این شجاعت تبریک می گوییم. زنان نیز می توانند به کارآفرینانی موفق تبدیل شوند فقط باید توصیه های زیر را رعایت کنند.

توصیه هایی برای زنان کارآفرین و موفق از میثم شکری ساز

توصیه هایی برای زنان کارآفرین

زنان معمولا زمانی که دست به کارآفرینی می زنند با قضاوت دیگران مواجه می شوند. از انتخاب خود دست نکشید و به آن ها نشان دهید که زنان می توانند به کارآفرینانی موفق تبدیل شوند. در اینجا به توصیه هایی برای زنانی که قصد شروع کسب و کار و کارآفرینی دارند اشاره می کنیم.

  •  یک دید واضح و کلی از کاری که شروع می کنید داشته باشید
    از توصیه هایی برای زنان کارآفرین می توان به این موضوع اشاره کرد که باید برای رسیدن به هدفتان که همان کارآفرینی است با چشم باز قدم بردارید. نباید درگیر موضوعات متفرقه شوید و حواستان از موضوع اصلی پرت شود. از اهداف کوچک شروع کنید و با قدم های کوچک به سمت هدف بزرگتان حرکت کنید.
  • برای رسیدن به هدفتان بجنگید
    هر کاری که شروع می کنید، قطعا مشکلات و موانعی دارد که باید آن ها را از میان بردارید. نمی توانید در هنگام مواجه شدن با اولین مشکل کنار بکشید و از هدف خود دست بردارید.
  • از شکست خوردن نهراسید
    از توصیه هایی برای زنان کارآفرین، از شکست نترسیدن است. حتی اگر دچار شکست شدید، باید از آن نهایت استفاده را ببرید و به چشم یک درس عبرت به آن نگاه کنید. هر بار که در مسیرتان زمین خوردید، محکم تر از قبل بلند شوید و بدانید که زنان قوی هیچ گاه تسلیم نمی شوند. اگر برای اهداف خود بجنگید، حتی در صورت شکست نیز پشیمان نخواهید شد؛ چون تمام تلاش خود را کرده اید. همه چیز را سخت نگیرید، سعی کنید با آرامش از کنار همه موانع گذر کنید. این مورد از برای زنان کارآفرین بسیار مهم می باشد و جالب است بدانید بسیاری از زنان کارآفرین موفق جهان، پس از چند بار شکست خوردن به جایگاه فعلی خود رسیدند و خود را به جهانیان نشان دادند. اگر این افراد با یک بار شکست، عقب نشینی می کردند هیچوقت به جایگاهی که لیاقت آن را داشتند، نمی رسیدند.
  • به توانایی های خود اعتماد کنید
    کسی که تصمیم گرفته است کسب و کاری را شروع کند، قطعا توانایی انجام آن را در خود دیده است. از دیگر توصیه ها، شناخت توانایی های خود است. تمام تصمیماتی که می گیرید می توانند به کسب و کارتان کمک کنند؛ پس خود را دست کم نگیرید و از توانایی های خود بیشترین بهره را ببرید.
  • مخاطبان خود را بشناسید
    یکی از مهم ترین موضوعاتی که در رابطه با کسب و کار باید در نظر بگیرید، شناخت مخاطبان است. باید نیاز های آن ها را بشناسید و طبق آن ها دست به انتخاب و هدف گذاری بزنید.
  • مسئولیت پذیر باشید
    یکی از توصیه هایی برای زنان کارآفرین این است که مسئولیت پذیر باشند. تمامی مسئولیت هایی که به عنوان یک کارآفرین دارید را باید بشناسید و رعایت کنید. اهداف خود را تعیین کنید، عملکرد های کارکنانتان را بررسی کنید و مسئولیت انتخاب هایتان را بر عهده بگیرید. همه این مسائل فقط و فقط با خود باوری قابل دسترسی هستند.
  • به خودتان باور داشته باشید
    تا زمانی که شما خودتان را باور نکنید و به خود ایمان نداشته باشید، نمی توانید یک زن کارآفرین موفق شوید. این نکته را در نظر داشته باشید که شما نیاز به تایید هیچکس ندارید؛ تا زمانی که خودتان از موقعیتتان راضی هستید. از دیگر توصیه هایی برای زنان کارآفرین این است که اعتماد به نفس داشته باشند. زنان کارآفرین باید از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشند تا نظرات منفی دیگران نتواند آن ها را از ادامه مسیر باز دارد. اگر شما به خودتان باور داشته باشید، باعث می شوید دیگران نیز شما را باور کنند و به شما اعتماد کنند.
  • در صورت نیاز از دیگران کمک بخواهید
    درخواست کمک از دیگران موضوع سخت و خجالت آوری نیست. اگر حس کردید که از پس همه مسئولیت هایتان بر نمی آیید از دیگران کمک بگیرید. از دیگر توصیه هایی برای زنان کارآفرین، درخواست کمک از دیگران است. اینکه درخواست کمک کنید خیلی بهتر از این است که نتوانید به اهدافتان برسید. به عنوان یک زن کارآفرین قوی باید بدانید که درخواست کمک نه تنها ضعف شما را نشان نمی دهد؛ بلکه نشان دهنده نقطه قوت شما در امر همکاری است. اگر دست به کارآفرینی زده اید متوجه خواهید شد که به تنهایی نمی توانید این حجم از کار را به دوش بکشید و به کمک دیگران نیاز دارید.
  • یادگیری را فراموش نکنید
    از توصیه هایی برای زنان کارآفرین، می توان به تلاش برای یادگیری اشاره کرد. حتی اگر احساس می کنید همه فوت و فن کسب و کار را یاد گرفته اید، باز هم دست از یادگیری برندارید. سعی کنید حرفه های جدید را نیز یاد بگیرید تا باعث پیشرفت کسب و کارتان شوید. با افرادی که در زمینه کاری شما موفق هستند وقت بگذرانید و از آن ها بخواهید تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهند.
  • از افراد توانمند استفاده کنید
    از دیگر توصیه هایی برای زنان کارآفرین کشف استعداد دیگران است. با راه اندازی یک کسب و کار می توانید به افراد توانمند اجازه دیده شدن بدهید. حتی می توانید افرادی که دارای استعداد درخشان هستند را آموزش دهید و در تیم خود از آن ها استفاده کنید. بهترین و توانا ترین تیم را برای خود بچینید و مطمئن باشید با همکاری و همدلی می توانید به اهداف خود برسید.

سخن پایانی
اگر توصیه های گفته شده را رعایت کنید می توانید به همه جهان نشان دهید که زنان چقدر قدرتمند هستند. یکی از توصیه هایی برای زنان کارآفرین این است که اجازه ندهید ترس از شکست باعث شود که از توانایی هایتان غافل شوید. هر بار که شکست می خورید پر قدرت تر از قبل بلند شوید و به سمت اهدافتان قدم بردارید و به کسانی که می گفتند نمی توانید این کار را انجام دهید، نشان دهید که اشتباه می کردند. میثم شکری ساز به عنوان مدیری موفق و کارآفرین بر این باور است که زنان می توانند کارآفرینانی موفق و قوی باشند، فقط باید به خود باور داشته باشند و توانایی های خود را بشناسند.

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *