آموزش تیم سازی در کسب و کارها از زبان میثم شکری ساز - وبسایت رسمی دکتر میثم شکری ساز

1151 بازدید

در اکثر کسب و کارها و خصوصا در این روزها که علم و دانش مدیریت و کارآفرینی پیشرفت های بسیاری داشته است و هر روز هم در حال افزایش است، دیگر تک روی نتیجه نمی دهد.
بگذارید خیال تان را راحت کنیم، اگر می خواهید خودتان باشید و خودتان، هیچ پیشرفتی نخواهد داشت در خوشبینانه ترین حالت اگر شاهد شکست خود نباشید، درجا زدن و یا راه رفتن روی یک مسیر مستقیم را تجربه خواهید کرد.
برهمین اساس توصیه می کنیم که برای موفقیت در کسب و کارتان افرادی را انتخاب کنید که بتوانند ما را در رسیدن به اهداف تان یاری دهند. بدون شک شما در همه ی زمینه ها تخصص لازم را ندارید، اما برای موفقیت به مهارت های مختلفی نیاز دارید که باید به کار ببرید! خوب چاره چیست؟ بسیار ساده است!
لازم است که افرادی را انتخاب کنید که می توانند به شما در زمینه مهارت های مورد نیاز و در راستای رسیدن به اهداف تان کمک کنند و باعث پیشرفت و موفقیت کسب و کارتان شده و خودشان نیز در کنار شما رشد کنند.
تیم سازی هم دقیقا همین است؛ شما افراد مختلفی را برای انجام نقش مشخص و با هدف مشترک دور هم جمع کنید. در تیم سازی همه ی افراد هدف مشترکی دارند اما وظیفه آن ها با یکدیگر متفاوت است در نهایت با همکاری این افراد هدف تعیین شده محقق می شود.
به رزومه ی افراد موفق و زندگی کاری آن ها نگاهی بیاندازید، نیازی هم نیست راه دوری بروید، از مدیران برتر ایرانی شروع کنید. به عنوان مثال میثم شکری ساز کارآفرین جوانی است که بیش از یک دهه پیش با ایده ی آموزش مجازی و الکترونیک وارد بازار کار شد و به گفته خود با یک تیم کوچک کار خود را آغاز کرد اما در حال حاضر به عنوان مدیرعامل هولدینگ پارس پندار نهاد و زیر مجموعه های دیگر آن بیش از 400 پرسنل متخصص و لایق را مدیریت می کند.
شما هم می توانید با تعداد کمی از افراد شایسته کار خود را آغاز و بعد مدتی آن را گسترش دهید.

تاثیر تیم سازی بر موفقیت یک کسب و کار

تاثیر تیم سازی بر موفقیت یک کسب و کار

تیم سازی آن هم از نوع قوی به شما کمک می کند تا در کسب و کارتان به دستاوردهای بسیاری برسید. در حقیقت تیم سازی تنها برای انجام کارهای پیش پا افتاده و ساده نیست بلکه این کار به جهت رسیدگی به امور پیچیده انجام می شود.
رقبای شما برای دستیابی به درآمد بالا و موفقیت از همکاری نیروهای متخصص کمک می گیرند، در این شرایط اگر شما خودتان به تنهایی پیش بروید و به اصطلاح بخواهید فقط روی پای خودتان بایستید، قطعا با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد و باید موفقیت و پیشرفت را در خواب ببینید.
در واقع تیم سازی تاثیرات به سزایی بر کسب و کارتان می گذارد که عبارتند از:

افزایش کیفیت تصمیم گیری ها
کنار هم قرار گرفتن افراد مختلف با مهارت ها و فکرهای گوناگون سبب می شود که ایده های جذاب و متفاوتی شکل بگیرد. در حقیقت کار تیمی باعث افزایش گزینه های انتخابی می شود و بر کیفیت تصمیم گیری موثر است.
افزایش دقت در تصمیم گیری ها
هنگامی که خودتان به تنهایی روش یا استراتژی را بررسی می کنید، با زمانی که از آن روش مورد ارزیابی یک تیم قرار می گیرد، تفاوت بسیاری دارد. بدون شک ارزیابی تیمی بسیار مطلوب تر از ارزیابی های فردی بوده و احتمال خطای تصادفی را نیز کاهش می دهد و تصمیم های دقیق تری را همراه دارد.
افزایش ریسک پذیری
تیم سازی رشد و پیشرفت را همراه دارد و در نتیجه باعث می شود تا ریسک های بیشتری مورد سنجش قرار بگیرند.
افزایش انگیزه
تشکیل دادن یک تیم و قرار دادن افراد یا مهارت ها و افکار متفاوت، باعث افزایش روحیه اعضای تیم برای انجام موثر تر کارها شده و با ایجاد یک محیط ایده آل برای آن ها، باعث افزایش سرعت یادگیری نیز می شود.
چگونه بهترین تیم در سازمان را تشکیل دهید؟
هرگز نمی توان تیم سازی در کسب و کار را چیزی مشابه همکاری بین افراد در نظر گرفت. در سازمانی که هر کارمند وظیفه مشخص خود را انجام می ‌دهد و برای انجام پروژه‌ های خود با کسی تعامل ندارد، در واقع تیمی ساخته نشده است!
زمانی در یک شرکت یا سازمان تیمی وجود دارد که افراد برای انجام کارها باهم در تعامل باشند، هم فکری کنند و به همراه هم سازمان را در جهت رسیدن به اهدافش پیش ببرند.
شاید بپرسید بهترین تیم کدام است؟
بهترین تیم در یک مجموعه، گروهی است که افراد در آن وظیفه ای مشخص را انجام می دهند. همچنین شخصی وجود دارد که تیم را هدایت می ‌کند و نتایج را می‌ سنجد و بازخورد می ‌گیرد. زمانی که در کسب و کارتان، تیم سازی حرفه ای انجام دهید در نتیجه می توانید پروژه‌ های بیشتری را بپذیرید، بازدهی کارمندان خود را افزایش دهید و ارتباط موثری بین آن ها ایجاد کنید.
بهترین مدیرها و مدرسین این حوزه بر این باورند که بهترین تیم در سازمان، مهم‌ ترین سرمایه‌ ای است که یک سازمان دارد.

اصول تشکیل تیم

  • فکر تشکیل تیم یک نفره را از سرتان بیرون کنید. برای تیم سازی در کسب و کار زمان بگذارید و سپس کارها را به آن ‌ها محول کنید.
  • برای تیم تان یک ساختار مشخص کنید. چارت سازمانی را می توان برای این کار در نظر بگیرید.
  •  سعی کنید تعداد افراد هر تیم را تا حد امکان محدود کنید. بهترین تعداد برای هر تیم در سازمان ۵ تا ۱۵ نفر است. البته ممکن است در یک سازمان چند تیم مختلف فعالیت کند.
  •  زمان استخدام نیروی برای یک تیم، علاوه بر سطح مهارت به ویژگی‌ های شخصیتی افراد نیز توجه کنید. توانایی کار تیمی در سازمان از مهم‌ ترین ویژگی‌ هایی است که کارمندان شما باید داشته باشند.
  • با توجه به بودجه ی سازمان تیم یا تیم های مورد نظر خود را بچینید. برخی از مدیران تنها نیروهای مختلف را بدون در نظر گرفتن توانایی پرداخت حقوق آن ‌ها استخدام می ‌کنند. این موضوع مشکلات بسیاری در سازمان ایجاد می ‌کند.
برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *