گزیده ای از سخنرانی های سمینار امید - وبسایت رسمی دکتر میثم شکری ساز

3602 بازدید

مدیرعامل هلدینگ پارس پندار نهاد: آموزش و کارآموزی رمز موفقیت در کارهاست

سمینار بزرگ امید با رویکرد فرصت های کسب و کار و کارآفرینی جوانان با حضور جناب اقای دکتر قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استان استانداری اصفهان، دکتر سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و چندی از مدیران فعال در محل سالن همایش های بین المللی اصفهان سیتی سنتر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ پارس در این سمینار که با استقبال بی نظیر جوانان، مدیران و کارآفرینان همراه بود دکتر میثم شکری ساز مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد با قدردانی از حضور گسترده جوانان در این سمینار به شیوع و روش های یافتن ایده برای کارآفرینی پرداخت و گفت: هر فرد باهوش برای اول بودن در هر کاری نیاز به ایده دارد و ایده های کارآفرینی می تواند موفقیت به ارمغان داشته باشد، دکتر شکری ساز آموزش و کارآموزی را رمز موفقیت در کار دانسته و ادامه داد: فرصت های کارآفرینی که در ذهن کارآفرین و در محیط کسب و کار باشد ارزشمند بوده و خلق آموزش،خلاقیت و ایده به سراغ ذهن آماده می آید.

وی سفر ،کارآموزی، مطالعه ، آموزش و .گروه های حرفه ای را از روشهای ایجاد ایده در ذهن عنوان کرد و گفت افراد جدای کار در هر زمینه ای باید آموزش و مطالعه داشته باشند.

سمینار بزرگ امید

مدیرعامل هولدینگ پارس پندار نهاد با اهمیت آموزش گفت : آموزش هزینه نیست ، بلکه سرمایه گذاری است و باید برای هر تغییر یک راهکار ایجاد کرد و این فرهنگ می بایست در جامعه ترویج شود، وی ادامه داد مهمترین مساله در حال حاضر توجه به کارآفرینی و توسعه فرهنگ کارآفرینی و الگو پذیری از کشورهای موفق در این زمینه است و ما به عنوان بخش خصوصی باید در این حوزه به دولت کمک کنیم.

دکتر میثم شکری ساز با بیان اینکه در این سمینار از کارشناسان و مشاوران با تجربه و شایسته دعوت شده است تا از تجربه آنها در کارآفرینی استفاده شود توصیه کرد: از شکست نهراسید و بدانید انتهای شکست و پیروزی است.

گفتنی است در این سمینار دکتر دانیال لاریجانی وکیل رسمی دادگستری دارای دکترای حقوق از مک گیل کانادا، مهندس سهیل گرجی، رئیس کالج ITD کانادا، دکتر حسین غفاری مشاور اشتغال بین المللی و ماهان تیموری طراح و مبتکر هوش مالی به سخنرانی پرداختند.

سمینار بزرگ امید و فرصت های کسب و کار آفرینی در بین جوانان به همت هلدینگ پارس پندار نهاد در مرکز همایش های بین المللی اصفهان سیتی سنتر با حضور مسئولان ،فعالان اقتصادی کارآفرینان و البته استقبال بی نظیر جوانان  برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری اصفهان در این سمینار گفت: در برنامه ششم توسعه میزان دانشجویان مهارتی در کشور از 14 درصد فعلی باید به 30 درصد برسد.

دکتر محمدحسن قاضی عسگر با بیان اینکه متاسفانه بخاطر رشد آموزش عالی دانشجویان برای کارآفرینی پرورش داده نشده اند از اصلاح این وضعیت با تشکیل شورای مهارت خبر داد و افزود،

در زیر گروه اشتغال- شورای مهارت را فعال کرده تا بتوانیم آموزش مهارتی و آموزش در محیط واقعی کار را عملیاتی و نظام سلامت حرفه ای را اجرایی کنیم، این در حالی است که بر اساس سیاست گذاری در کمیته های تخصصی به امکان ارائه تسهیلات به کارآفرینان فراهم خواهد شد.

سمینار بزرگ امید

معاون هماهنگی اموراقتصادی و منابع استانداری اصفهان می گوید نظام مهارتی باید به افراد آموزش داده شود تا بعنوان نیروهای نیمه ماهر و ماهر فعال شده و خود ارزش افزوده ایجاد کند.

دکتر قاضی عسگر گفت آموزش در محیط واقعی کار با کمک صنایع و در کارگاههای صنفی برگزار می گردد.

وی خاطر نشان کرد در آلمان و در نظام آموزشی این کشور 70 تا 80 درصد آموزش مهارتی و 20 درصد نظری است که این مدیران در کشور ما کاملا برعکس بوده و 80 درصد نظری و 20 درصد مهارتی است و در نتیجه تعداد زیاد بیکاران ارمغان آن است که سیتمی کاملا غلط می باشد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری اصفهان که خود از دانشگاهیان و رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی است معتقد است ما حس مدرک گرایی و مدرک پرستی داریم در حالیکه امروزه مهارت برای حل مسائل و مشکلات باید مد نظر قرار گیرد و دارا بودن مدرک چندان مهم نیست ، بنابراین از امروز و از قطع ابتدایی باید به دانش آموزان آموخت که دارت فراگیرند.

دکتر قاضی عسگر یکی از راههای دستیابی به این مهم را در برگزاری اینگونه سمینارها برشمرد و از برگزار کنندگان هلدینگ پارس پندار نهاد قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد نتیجه این سمینار آگاهی بیشتر جوانان در مهارت آموزی و برنامه ریزی در این راستا باشد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری اصفهان گفت: امروزه لازم است والدین با آشنایی با نیازها ، فرزندان خود را با مهارت ها آشنا کنند تا با ایجاد اشتغال مناسب و با کیفیت برای همه گام برداشته شود که این مهم بخشی بعهده مسئولان و بخشی بعهده والدین و جوانان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در سمینار بزرگ امید و فرصت های کسب و کارآفرینی در در بین جوانان گفت ، بعنوان یک عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان معتقدم در مبحث امید و نشاط اجتماعی مطرح بوده و نباید با شادی که آنهم مورد قبول است اشتباه گرفته شود.

سمینار بزرگ امید

دکتر محمد سلطان حسینی افزود:

نشاط اجتماعی به نگرش به ثروتمند بودن،عدالت در جامعه، مدیران شایسته و لایق و … برمیگردد و دارای مولفه های مختلفی است که یکی از این مولفه ها،ایجاد فرصت شغلی برای جوانان است وی کشورمان و بخصوص استان اصفهان را در بعد آموزش و علم در منطقه سرآمد خواند و گفت:

فرصت های شغلی امروز با گذشته متفاوت است و برگزاری این سمینار از سوی برخی از جوانان شایسته سازمانهای مردم نهاد که میتوانند بسیاری از مشاغل ناشناخته و بهره وری آنها را معرفی نمایند نمونه ای گویا می باشد که برنامه هایی با ایجاد فرصت های جدید برای جوانان دارند و ارائه می دهند.

دکتر سلطان حسینی ادامه داد:

اگر امروزه پس از چهل سال ،استکبار نتوانسته هیچ تجاوزی به ما داشته باشد به خاطر وجود همین جوانان پرتلاش ارزشمند ماست که امید است با سپردن پست های مدیریتی به جوانان و مشورت دادن به مدیران جوانان به جایگاه واقعی خود دست یابند.

وی بعنوان ستاد ساماندهی جوانان، از برگزار کنندگان این سمینار قدردانی کرد.

مدیرعامل هلدینگ پارس پندار نهاد هم بعنوان میزبان از حضور گسترده جوانان و مسئولان در این سمینار قدردانی کرد و به تشریح روش های یافتن ایده برای کارآفرینی پرداخت و گفت: هر فرد باهوش برای اول بودن در هر کاری نیاز به ایده داشته و ایده های کارآفرینی میتوانند موفقیت به ارمغان داشته باشد و در حقیقت یکی از راههای بدست آوردن ایده ها،کارآفرینی است.

سمینار بزرگ امید

دکتر میثم شکری ساز علاقه،آموزش و کارآموزی را رمز موفقیت در کارها و بسیار مهم خواند و گفت:

فرصت های کارآفرینی که در ذهن کارآفرین و در محیط کسب و کار باشد ارزشمند بوده و خلق ارزش جدید ،خلاقیت،کاهش هزینه،افزودن بر ارزش … ایده هایی است که میتواند به فرصت تبدیل شود و در حقیقت خلاقیت و ایده به سراغ ذهن آماده می آید.

وی سفر،کارآموزی،مطالعه ،آموزش و گروه های حرفه ای را از روش های ایجاد ایده در ذهن میداند و میگوید:

افراد برای کار در هر دسته ای باید آموزش و کارآموزی را مدنظر داشته و تلاش کنند.

مدیرعامل هلدینگ پارس پندار نهاد گفت:

آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و باید برای هر تغییریک راهکار ایجاد کرد که این فرهنگ باید ترویج یابد و نگاه کارآفرینان به تغییر میتواند منفعلانه پیش بینی و ایجاد تغییر باشد که معمولا کارآفرینان با پیش بینی فرصت ها را به نفع خودشان تغییر می دهند.

شکری ساز این راهم گفت که :

مسیر موفقیت دو وجهی نبوده و برای کسب موفقیت باید شکست های زیادی را متحمل شد که خوشبختانه آخر مسیر شکست ، موفقیت است در نتیجه اگر با یک شکست ناامید می شوید کاری نکنید .

وی البته به اشتباه شناختی کارآفرینان هم اشاره کرد و محدودیت اطلاعاتی، توهم کنترل به دلیل تبحر در کار و قانون اعداد کوچک از اشتباهات کارآفرینان است.

شکری ساز گفت:

کارآفرینی ساده است و از هر پنج نفر که بار دوم کارآفرینی را شروع می کنند چهار نفر موفق می شوند.

وی ادامه داد:

مهمترین مساله در حال حاضر توجه به کارآفرینی و توسعه فرهنگ کارآفرینی و الگو پذیری از کشورهای موفق در این زمینه است و ما بعنوان بخش خصوصی باید به کمک دولت آمده و به کارآفرینان کمک کنیم.

سمینار بزرگ امید

مدیرعامل هولدینگ پارس پندار نهاد گفت:

در این سمینار از کارشناسان و مشاوران با تجربه و شایسته دعوت تا از تجربه های کشورهای موفق در کارآفرینی استفاده شود.

دکتر شکری ساز به کارآفرینان توصیه کرد:

از شکست نهراسند و بدانند انتهای شکست،پیروزی است.

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *