کارآفرین موفق میثم شکری ساز - وبسایت رسمی دکتر میثم شکری ساز

912 بازدید

12 ویژگی کارآفرینان موفقی چون میثم شکری ساز

کارآفرینان از نژاد متفاوتی هستند، آن‌ها به شیوه متفاوتی می‌اندیشند، به شیوه متفاوتی عمل می‌کنند و متفاوت از بقیه جامعه زندگی می‌کنند. کارآفرینان به دنبال فرصت‌های تجاری نوآورانه هستند و به ایجاد تغییر تمایل دارند. درست است که تمام کارآفرینان دارای شخصیت یکسانی نیستند و هر انسانی با دیگری متفاوت است، اما با این حال به نظر می‌رسد که تمام کارآفرینان موفق دارای چند ویژگی مشابه هستند که آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند.
12 ویژگی کارآفرینان موفقی چون میثم شکری ساز
در اینجا دکتر میثم شکری ساز، 12 مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های کارآفرینان موفق را بیان می‌کند:

  1. آن‌ها کار خود را جدی می‌گیرند.
    کارآفرینان درک می کنند که موفقیت کسب و کارشان بر دوش خودشان قرار دارد. آن‌ها در هنگام راه اندازی یک استارتاپ می‌دانند که پرداخت یا عدم پرداخت اجاره‌ها و هزینه‌های کسب‌وکارشان به نحوه مدیریتشان بستگی دارد. به همین دلیل، همه کارآفرینان موفق کار خود را بسیار جدی می‌گیرند.
  2. آنها بر مشتریان خود تمرکز دارند
    مشتریان دلیل وجود یک کسب‌وکار هستند و این خرید‌های آنهاست که میزان موفقیت یک کسب‌وکار را تعیین می‌کند. کارآفرینان موفق خیلی زود متوجه این موضوع شده و کسب‌و‌کار خود را بر مشتریانشان متمرکز می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند که اگر مشتریان از کیفیت خدمات مشتریان یک شرکت راضی نباشند، چهار برابر بیشتر احتمال دارد که به سراغ یک شرکت رقیب بروند.
  3. آن‌ها در تصمیمات بزرگ خود دقت زیادی به خرج می‌دهند
    هر تصمیمی عواقب خوب یا بدی را به همراه دارد و همین عواقب تصمیماتمان هستند که با گذشت زمان حقیقت زندگی ما را شکل می‌دهند و داستان زندگی ما را می‌سازند. کارآفرینانی که در کار خود موفق هستند، به این نکته توجه می‌کنند و پیامدهای بلند مدت تصمیماتشان را با دقت در نظر می‌گیرند و قبل انجام تصمیم‌گیری اصلی، از یک مشاور کمک می‌گیرند.
  4. آن‌ها از قدم گذاشتن در مسیرهای کم تردد نمی‌ترسند
    شما با دنباله‌روی از جمعیت فقط به جاهایی می‌رسید که قبلاً هم دیگران به آن رسیده‌اند. اما کارآفرینان موفق از این نمی‌ترسند که خودشان به تنهایی دست به ماجراجویی بزنند و آزمایش جدیدی را آغاز کنند. این یکی از ویژگی‌های بارز آنها است. برخی از بهترین اختراعات و طرح‌ها از ذهن کسانی برخاسته که از متفاوت بودن نمی‌ترسیدند.
  5.  آنها از تکنولوژی استفاده می‌کنند
    در دنیای امروز همه چیز به طور مداوم در حال تغییر است و کسب و کارها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کارآفرینان موفق همواره به روز هستند تا با استفاده از بهترین تکنولوژی‌های روز، خدمات مطلوبی را به مشتریان خود ارائه دهند. به عنوان مثال، شما با استفاده از تکنولوژی چت زنده می‌توانید تفاوت بسیار بزرگی در خدمات مشتریان شرکت خود و در نتیجه در رشد کلی آن ایجاد کنید.

کارآفرین میثم شکری ساز

  1. آن‌ها روی خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند
    شما تا زمانی که خودتان را بهتر نکرده باشید نمی‌توانید دیگران را بهتر کنید. کارآفرینان موفق بخشی از زمان و بودجه خود را به خودشان اختصاص می‌دهند و بر روی خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند. این سرمایه‌گذاری می‌تواند شامل افزایش تحصیلات یا رفتن به یک تعطیلات خوب باشد. در هر صورت، کارآفرینان موفق همواره راه‌هایی را برای شارژ کردن خودشان پیدا می‌کنند تا بتوانند با انرژی بیشتری به جلو حرکت کنند.
  2. آن‌ها مدام در حال یادگیری هستند
    در این دنیا همیشه چیزهایی وجود دارند که شما از آن‌ها آگاهی ندارید و یا همیشه چیزهایی هستند که به تازگی کشف شده‌اند و شما باید با آن‌ها آشنا شوید. هر دوی این موارد برای کارآفرینان ضروری هستند. شما نمی‌توانید کسب‌وکار خود را بر اساس چیزهایی که دربارۀ آن‌ها اطلاع ندارید، ایجاد کنید و همچنین نمی‌توانید محصولات و خدمات خود را با استفاده از روش‌های قدیمی به فروش برسانید یا آن‌ها را بهبود بخشید. کارآفرینان همیشه در تلاشند تا اطلاعات بیشتری را درمورد زمینه کاری خود کسب کنند و چیزهایی که به تازگی به بازار آمده‌اند و باعث افزایش رقابت می‌شوند را به کار بگیرند.
  3. آن‌ها از خطرات نمی ترسند
    غالباً بهترین چیزها در زندگی ما به واسطۀ خطرات ارزشمند یافت می‌شوند. به این ترتیب، شاید چیزی که می‌تواند کسب‌کار شما را به بهترین شکل خود در بیاورد همان چیزی است که می‌تواند آن را به شکست برساند. کارآفرینان از چیزهای ناشناخته یا کشف نشده طفره نمی‌روند. آن‌ها می‌دانند که سود خوبشان در همین موقعیت‌ها خوابیده است. البته ریسک‌های محاسبه نشده می‌توانند عواقب وحشتناکی را در پی داشته باشند، اما ریسک‌های محاسبه شده می‌توانند بهترین نقطه شروع یک تجارت جدید باشند.
  4.  کارآفرینان موفق مایل به تجربه شکست هستند
    فقط تعداد انگشت‌شماری از کارآفرینان موفق توانسته‌اند بدون روبرو شدن با مشکلات بزرگ یا کوچک، در کار خود موفق شوند. کارآفرینان موفق می‌دانند که شکست‌ها نشانه پایان سفر آن‌ها نیستند بلکه حاوی اطلاعات مفیدی هستند و به آن‌ها نشان می‌دهند که چه چیزی در کسب و کارشان جواب نمی‌‌دهد. آن‌ها به جای تسلیم شدن، بیشتر به تلاش خود ادامه می‌دهند.
  5.  آن‌ها خودشان را با نیازهای فعلی مشتریان و نیازهای بازار سازگار می‌کنند
    با تغییر شرایط و جامعه، نیازهای مشتریان نیز تغییر می‌کند. مشاغل موفقِ آینده، همان مشاغلی هستند که یاد می‌گیرند چگونه این نیازها را سریعاً برآورده کنند و با مشاهده جمعیت انبوهی از افراد با نیازهای جدید، از کار خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.
    11. آنها می‌دانند که چگونه خودشان را به مشتریان ثابت کنند
    کارآفرینان موفق قبل از هر کسی می‌دانند که چه چیزهایی ارزشمند هستند. آن‌ها می‌توانند به مشتریان خود توضیح دهند و به آن‌ها ثابت کنند که چرا محصولات یا خدماتشان ارزش هزینه کردن و سرمایه‌گذاری را دارد. شما باید حتی قبل از اینکه کسی بخواهد به کسب‌وکارتان ایمان داشته باشد، راهی برای اثبات خود به مشتریانتان بیابید، زیرا این کلید موفقیت در کارآفرینی است.
  6. آن‌ها برای خود یک شبکه ایجاد کرده و با دیگران تعامل برقرار می‌کنند
    انتظار نداشته باشید که همه به محض عرضه محصولات و خدماتتان، از آن‌ها استفاده کنند. حتی برخی از افراد پس از دریافت اطلاعات زیاد درمورد محصولاتتان، باز هم قانع به استفاده از آن نمی‌شوند. بنابراین کارآفرینان موفق با ایجاد شبکه و برقراری ارتباط با دیگران، نه تنها برای خود مشتری می‌یابند بلکه از این طریق می‌توانند با افرادی که علایق مشترکی دارند ارتباط برقرار کرده و با کمک آن‌ها در کار خود پیشرفت کنند.
برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *