ضرورت مشاوره کارآفرینی با میثم شکری ساز - وبسایت رسمی دکتر میثم شکری ساز

967 بازدید

ضرورت مشاوره کارآفرینی با میثم شکری ساز

درست است که راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید و کارآفرینی، امری بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است، اما شما در این راه با چالش‌های فراوانی مواجه خواهید شد که ممکن است هنوز دانش کافی برای حل آن‌ها را نداشته باشید. کارآفرینان در طول مسیر خود بارها و بارها با مشکلاتی مواجه می‌شوند که شاید قبلاً اصلاً به ذهنشان هم نرسیده بود. ممکن است که در این مسیر، سوالات بی‌جوابی ذهنش را درگیر کنند و حتی احساس خستگی حاصل از فشار کاری نیز می‌تواند باعث شود که کارآفرینان به یک مشاوره کارآفرینی نیاز داشته باشند.
سیگنال‌هایی که نشان‌دهندۀ نیاز یک شخص به دریافت مشاوره کارآفرینی هستند:

  • عدم برخورداری از یک برنامه تجاری مکتوب
  • روحیه بسیار پایین
  • افزایش مکرر در هزینه‌ها
  • کمبود منظم بودجه
  • تأخیر مداوم در عرضه کالا
  • از دست دادن موقعیت در بازار
  • فرسودگی شغلی کارکنان
  • کار زیاد بدون دستیابی به اهداف
  • وجود نقص‌های مداوم در محصولات و خدمات
  • عدم برخورداری از اطلاعات کافی درمورد رقابت یا بازار

مراجعه به یک مشاور کارآفرینی می‌تواند به شما کمک کند تا دیگر سخت کار نکنید، بلکه هوشمندانه کار کنید. وقتی آنقدر سرمان شلوغ می‌شود که به سختی می‌توانیم کار خود را پیش ببریم، یا وقتی آنقدر برای یافتن مشتریان جدید در تلاش هستیم که خودمان را کاملاً فراموش می‌کنیم، درواقع در تله‌ای به دام می‌افتیم که می‌تواند منجر به سقوطمان شود. یکی از بهترین راه‌ها برای غلبه بر این مشکل این است که مشاوره کارآفرینی دریافت کنید، یک مشاور کارآفرینی با ارائه توصیه‌های لازم به شما کمک می‌کند تا اوضاع خود را کنترل کنید.

کارآفرینان در زندگی خود وظایف و مسئولیت‌های فراوانی را بر دوش دارند. آن‌ها باید بر روی کسب و کار نوپای خود، تولید کار با کیفیت، جذب مشتری، توسعه روابط قوی با مشتریان، ادامه تحصیلات، صدور گواهینامه، بازاریابی و موارد بیشمار دیگر، تمرکز کنند. بسیاری از کارآفرینان از اهمیت دریافت مشاوره‌ی کارآفرینی آگاه هستند، اما برخی از آن‌ها ارزش این مشاوره‌ها را درک نمی‌کنند.

ضرورت مشاوره کارآفرینی با میثم شکری ساز

میثم شکری ساز، برخی از دلایل اصلی برای نیاز ما به دریافت مشاوره کارآفرینی را معرفی کرده است. ما در ادامه این موارد را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

یک مشاور کارآفرینی، شما را مسئول تصمیمات و اعمالتان قرار می‌دهد

آیا شما هم ایده‌هایی در ذهن دارید که هرگز آن‌ها را انجام نداده‌اید؟ ما اغلب برای کسب‌و‌کار خود ایده‌های جدیدی ارائه می‌دهیم، اما اغلب به آن عمل نمی کنیم و برای این کار دلایل و بهانه‌های زیادی داریم، ما همیشه می‌گوییم زمان، پول و نیروی کافی برای تحقق اهدافمان وجود ندارد.

اما یک مشاور کارآفرینی می‌تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی خوب را برای دستیابی به اهداف خود توسعه دهید، او می‌تواند شما را هل دهد تا در مسیر دستیابی به اهدافتان قرار بگیرید. شما می‌توانید به تصمیمات خود شفافیت ببخشید و مطمئن شوید که در جهت تحقق اهداف خود، کارهای درستی را انجام می‌دهید. این امر مستلزم این است که واقع بین باشید و بهانه گیری را متوقف کنید. یک مشاور به شما کمک می‌کند تا بر موانعی که در مسیرتان وجود دارند غلبه کنید و شما را قانع می‌کند تا بخاطر ترس از ریسک‌ها، از کار خود عقب‌نشینی نکنید. او شما را مجبور می‌کند تا از مسیر قدیمیتان خارج شوید و معیاری را برای خود تعیین کنید تا به واسطه آن بتوانید به دنبال اهدافتان بروید.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می‌کند تا یک دیدگاه بی‌طرفانه‌ و بدون‌تعصب داشته باشید

انتظار نداشته باشید که مشاور کارآفرینی با تمام کارهایتان موافقت کند یا سعی کند که حالتان را خوب کند. مهم‌ترین هدف یک مشاور کارآفرینی این است که به شما کمک کند تا به موفقیت برسید. امکان ندارد که تمام ایده‌هایتان بتوانند شما را به موفقیت برسانند و اکثر آن‌ها هیچ نتیجه‌ای برای کسب‌وکارتان نخواهند داشت. شما برای بدست آوردن یک دیدگاه جدید در کار خود، باید با افرادی که در این زمینه تجربه دارند مشورت کنید.

اصلی‌ترین اولویت مشاوران کارآفرینی این است که کارها و ایده‌های شما را به نتیجه برسانند. آن‌ها از لحاظ احساسی به هیچ پروژه یا ایده‌ای دلبستگی ندراند، بنابراین شما خواه ناخواه نظرات بی طرفانه‌ای را از جانب آن‌ها دریافت خواهید کرد.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می‌کند تا دیدگاه خود را درمورد کسب‌وکار تغییر دهید

یک مشاور می‌تواند به شما یاد بدهد تا درست مانند یک مدیرعامل، تمام تصمیمات خود را با شیوه متفاوتی مورد بررسی قرار دهید. هنگامی که شما در وسط میدان هستید و سعی می‌کنید که همه چیز را برای کسب‌وکار خود مشخص کنید، نمی‌توانید دید وسیعی داشته باشید و شاید نتوانید متوجه شوید که چه چیزی برای شما کار می‌کند و چه چیزی برایتان بی‌مصرف است. شما باید تصمیم بگیرید که تا چه مدت می‌توانید به کار خود ادامه دهید و در برابر ناملایمات تسلیم نشوید. شما باید همه مسائل را از زاویه بالا ببینید، اما وقتی که خودتان درست در وسط معرکه قرار گرفته‌اید، شاید این کار برایتان ممکن نباشد، پس مشاور کارآفرینی با دید وسیع خود می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.
آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا به اهداف بزرگ خود دست یابید، پتانسیل کسب درآمد خود را افزایش دهید، رضایت مشتریان را جلب کنید و برند خود را توسعه دهید. آن‌ها به شما یاد می‌دهند که نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید تا بیشتر از خودتان به عنوان یک کارآفرین، آگاه شوید. سرانجام شما این توانایی را خواهید داشت که به حداکثر توانایی خود دست یابید.

مشاوره کارآفرینی به شما کمک می‌کند تا در مسیری روشن به سوی موفقیت گام بردارید

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که یک ایده تجاری باورنکردنی داشته باشید اما ندانید که چگونه باید آن را اجرا کنید؟ بسیاری از کارآفرینان، هیچ شریک تجاری‌ای ندارند که بتوانند از آنها ایده بگیرند و بازخورد سازنده‌ای را دریافت کنند. اما شما با دریافت مشورت از یک مشاور کارآفرینی، می‌توانید آزادانه با او صحبت کنید و دیگر نگران این نباشید که او ایده شما را بدزدد یا شما را کاملاً از آن ناامید کند. یک مشاور کارآفرینی، فقط بازخورد خالی به شما ارائه نمی‌دهد، بله او هدف و موقعیت کلی شما را درک می‌کند و سؤالاتی می‌پرسد که شما را به عمق بیشتری می‌رساند و می‌تواند ایده‌های انتزاعی‌تان را به واقعیت تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *