معرفی کتاب "استوار" میثم شکری ساز و راه رسیدن به موفقیت - وبسایت رسمی دکتر میثم شکری ساز

1303 بازدید

اگر به دنبال رسیدن به هدفی در زندگی خود هستید، باید برای آن تلاش کنید و از عمق وجودتان به دنبال دستیابی به آن باشید. اگر واقعا این گونه با قلب و روح خود خواسته هایتان را دنبال کنید، در این مسیر استوار بودن را یاد خواهید گرفت.
زیرا ممکن است در راه رسیدن به هدفتان بارها شکست بخورید و با بن بست هایی رو به رو شوید. چنین شکست هایی شما را قوی تر می کند و راه و رسم استوار بودن را در وجودتان نهادینه می کنند. چنانچه استواری پیشه کنید، ناامید و دلسرد نمی شوید و اجازه نمی دهید که مشکلات بر شما چیره شوند و یاس در درونتان رخنه کند.
استوار بودن قدرتی حیاتی است که در مدیریت کردن شرایط مختلف یاری تان می کند و از شما فردی شکست ناپذیر و توانمند می سازد. به این ترتیب نیازی به دنبال کردن افراد دیگر ندارید و می توانید خودتان با اراده ای محکم و عزمی راسخ در زمینه های گوناگون صاحب نظر و موفق باشید.

تا زمانی که استوار باشید، ترس ها معنایی ندارند

فرض کنید که شما در شرایط ویژه ای مثل بحران اقتصادی گرفتار شده اید و رکود و نابسامانی سراسر کشور را فرا گرفته است. شاید در وهله اول که منابع کافی دارید چندان نگران نشوید، اما رفته رفته ترس در شما نفوذ کرده و احساس یأس سراسر وجودتان را فرا می گیرد.
ممکن است در این وضعیت تمامی اندوخته های مالی تان را نیز از دست بدهید و همه دستاوردهای اقتصادی تان را در حال فروپاشی ببینید. هر چه بگذرد، فشار مالی کمرتان را خم می کند و احساس می کنید که دیگر حتی روزنه ای نور امید در زندگی وجود نداشته و همه جا را تاریکی فرا گرفته است. دائما با خود فکر می کنید که رویاهایتان از دست رفته و نمی توانید زندگی ایده آلی را که روزی آرزویش را داشته اید تجربه کنید.
در تامین نیازهای خود درمانده می شوید و به حدی می رسید که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشته باشید. در این موقعیت هولناک که هیچ چیز مانند سابق نیست چه می توان کرد؟ چطور می توان از این مصیبت، جان سالم به در برد؟
اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید و می خواهید خودتان را برای مواجهه با چنین شرایطی پیش از آن که برایتان رخ دهند، آماده کنید، خواندن کتاب «استوار» نوشته آنتونی رابینز روانشناس پرآوازه آمریکایی که به ترجمه دکتر میثم شکری ساز درآمده است را به شما توصیه می کنیم.
با خواندن کتاب استوار روزنه های امید را در شرایط سخت پیدا خواهید کرد و متوجه می شوید که در سیاه چاله های وحشت و ناامیدی چطور می توانید بر مشکلات غلبه کنید.

 

کتاب استوار میثم شکری ساز

 

چگونه آرامش را در هنگام آشوب و نگرانی بیابیم؟

انسان ذاتا با قرار گرفتن در شرایط ناخواسته، دچار تشویش، اضطراب و نگرانی شدید می شود. در این شرایط ما معمولا دلمان می خواهد که تا اندازه ای شرایط برایمان قابل پیش بینی باشد و بدانیم که چه چیزهایی در انتظارمان است. اگر نتوانیم آینده را تصور کنیم و چشم اندازی نسبی از فردایمان نداشته باشیم، احساس پریشانی و ناامنی به سراغمان می آید.
به راهی که در پیش رو داریم اطمینان نداریم و گام هایمان سست و همراه با تردید می شوند. در این شرایط آرامش خود را از دست می دهیم و در دل آشوب ها گرفتار می شویم. به همین دلیل بهتر است برای اینکه دراین وضعیت، آرامش خود را بدست آورید باید توجه تان را بر روی چیزهایی معطوف کنید که می توانید مدیریت شان کنید و از فکر کردن به آینده پرهیز کنید.
مدیریت چیزهایی که امکانش را دارید سبب می شود که رفته رفته اوضاع تا حدودی سامان پیدا کند. شما نباید خودتان را درگیر پیش بینی بازی های آینده کنید و به طور کلی باید بدانید که جهان آن قدر پیچیدگی دارد که امکان اطلاع از لحظه ای بعد را ندارید. شاید در یک چشم به هم زدن کل جهان متحول شود و هر چه تصور کرده باشید، غلط از آب در بیاید.
بنابراین به جای پیش بینی به مدیریت منابعی که در اختیار دارید پرداخته و بر ناکامی و ناامیدی غلبه کنید. فرض کنید که در بورس شرکت کرده اید، مسلما نمی دانید که سهام شما صعود خواهد کرد و یا دچار سقوط می شود. با این وجود می توانید با مدیریت بر روی شرایط فعالی تان، برنده ریسک های موجود در بورس باشید.
خواندن کتاب “استوار” به شما کمک می کند تا در مدیریت مسیر خود موفق تر عمل کنید و با تقویت مهارت هایتان استواری پیشه کرده و نحوه رسیدن به اهدافتان را بیاموزید.
به این ترتیب با راهکارهایی که شما را به سمت جلو هدایت می کنند آشنا می شوید و به خوبی متوجه می شوید که چه چیزی برای شما بهتر است. عدم برخورداری از روحیه استوار، باعث می شود که زود از پا درآیید و در غلبه بر شرایط دشوار ناتوان بمانید.

ترس، عاملی برای گرفتن تصمیم های نادرست است

زمانی که به مسیر خود یقین داشته باشید، گام هایتان را مصمم بر می دارید و نسبت ملکرد خود باور قلبی پیدا می کنید. خودتان را گول نمی زنید و می دانید که در انتهای مسیر، اهداف خود را به دست خواهید آورد. اما هنگامی که اطمینان در وجود شما نباشد و شک و تردید و عدم استواری داشته باشید، به روالی که در پیش رو دارید مطمئن نیستید و نمی دانید که آیا همه چیز خوب پیش می رود یا خیر.
بنابراین استوار بودن حسی درونی است که شما را در زندگی به جلو پیش می برد و از ترس ها و دو دلی ها می رهاند. شما با این نیروی درونی احساس قدرت می کنید و می دانید در نهایت همه چیز خوب خواهد بود. در کتاب استوار که ترجمه و تالیف دکتر میثم شکری ساز می باشد، شما به خوبی درک می کنید تصمیم های نادرست، بخاطر ترس ها پدید می آیند و شما را دچار شکست می کنند.
پس اگر به دنبال داشتن زندگی رویایی و دلنشینی برای خود هستید، باید با اندیشه و نیروی دانش خود موانع را پشت سر گذاشته و به خواسته تان برسید. این کتاب ارزشمند به شما خواهد آموخت که همواره پذیرای چالش ها باشید و از دل آن ها فرصت ها را پیدا کرده و با مدیریت صحیح آن ها به موفقیتی توام با استواری دست یابید.

 

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *