دکتر میثم شکری ساز چطور با کارآفرینی اشتغال زایی کرد - وبسایت رسمی دکتر میثم شکری ساز

2784 بازدید

موفقیت و تداوم در راه رسیدن به خواسته ها، از ذات انسان نشأت می گیرد و به همین سبب همه به دنبال کسب موفقیت و رسیدن به اهداف خود هستند.
اما موفقیت امری ذاتی نیست و به تلاش خود انسان ها بستگی دارد. پیمودن انواع راه ها برای رسیدن به هدف و تلاش برای ادامه مسیر و دستیابی به موفقیت، از جمله مواردی است که از تربیت خاص هر فرد نسبت به خانواده ای که در آن متولد می شود، در دوران کودکی نشات می گیرد. جناب آقای دکتر میثم شکری ساز که کارآفرین برتر کشور هست، همانند تمام کارآفرینان برتر کشوری و مدیران موفق جهان، مسیری پر از پستی و بلندی و مشکلات را پست سر گذاشته اند که حال این جایگاه را دارند و در زندگی شخصی و کاری خود به عنوان یک کار آفرین، موفق هستند. استمرار در این مسیر و اعتقاد به سفید بودن پایان شب سیه، علت موفقیت چشم گیر ایشان است و همین امر باعث شده که جزء کار آفرینان برتر کشور اعلام شوند.

دکتر میثم شکری ساز چطور با کارآفرینی اشتغال زایی کرد

تاثیر تعاملات و زندگی اجتماعی

به اعتقاد دکتر میثم شکری ساز، نحوه زندگی و تعاملات اجتماعی شان در دستیابی به موفقیت و اهدافشان و هموار ساختن مسیرشان بسیار تأثیر گذار بوده است. همچنین در زندگی شخصی خود مانند تمام افراد موفق، دوران سخت با مشکلات فراوان را سپری کرده اند که در آن شرایط، برتری هدف خود بر تمامی مشکلات، سبب استمرار و پیوستگی تلاش در این راه شده است. علاوه بر تعاملات اجتماعی، خوش رویی ایشان نیز زبان زد می باشد که بسیاری از مشکلات را با صبوری و خوش برخوردی گذرانده اند و این اخلاقیات باعث پایداری شخصیتی در بین کار آفرینان برتر شده است.

توانایی حل مسئله

توانایی شناخت مشکلات و عیب های شخصی و حتی مشکلاتی که در حین انجام کارها پیش می آید، یکی از مهم ترین ویژگی های کارآفرینان و مدیران موفق است. همچنین دکتر میثم شکری ساز به علت ریزبینی در کار هایشان و تقویت توانایی عیب جویی در خود، همانند تمام افراد موفق، از همه اعمال انجام شده خود اشکال می گیرند تا در بر طرف کردن آن ها قدرتمند تر ظاهر شوند.
برنامه ریزی دقیق و داشتن مسیری شفاف برای آینده یکی از عواملی است که مسیر رسیدن به هدفتان را برای شما هموار تر می سازد. شما هیچ گاه وقت کافی برای انجام همه کار هایی که مد نظر دارید، پیدا نمی کنید؛ اما در عوض، وقت کافی برای انجام کار هایی که از اهمیت بالایی برخوردارند و انجام آن ها الزامی است، دارید. با توجه به این موضوع، اهمیت برنامه ریزی و انجام کار ها بر اساس اولویت بندی درست، بسیار به چشم می آید.

ارزشمندی برنامه ریزی و زمان بندی در موفقیت

میثم شکری ساز نیز به عنوان کارآفرین برتر و شخصی موفق، برای برنامه ریزی های منظم و دقیق و همچنین داشتن برنامه ای منسجم که راه آینده در آن مشخص بود، اصرار زیادی می ورزند و در زندگی شخصی و تلاش برای تبدیل شدن به مدیری موفق، علاوه بر تائین برنامه ای برای آینده، برنامه ریزی های هفتگی و یا حتی روزانه را نیز انجام می دهند. یکی از پیشنهاد های این کار آفرین موفق برای داشتن برنامه ای بهتر و پایبند ماندن تا انتها به آن برنامه، قسمت کردن کار ها به بخش های کوچک تر است.
شما کاری بزرگ را که قصد انجام آن را دارید، به کار های کوچک تر تقسیم بندی کنید و هر کدام را بدون در نظر گرفتن محدودیت های زمانی و یا ابزاری شروع کنید و منتظر زمان مناسب نمانید؛ تا در زمان کوتاه تر و با کیفیت بهتر، به این شیوه، تمام کار هایتان را به پایان برسانید. با این روش در انتهای کار تمام عمل هایی که انجام داده اید مانند پازل در کنار یک دیگر قرار گرفته و کار بزرگ مد نظر شما را تکمیل می کند.
علاوه بر برنامه ریزی ها، ایشان به تشکیل تیمی حرفه ای و هدفمند که در ادامه راه سبب کاهش مشکلات احتمالی و شکست های بزرگ و یا کوچکی که در مسیر رو به رو می شوند نیز تاکید خاصی دارند، زیرا تک تک عوامل در رسیدن به موفقیت نقش دارند.

رو به رو شدن با مشکلات و همکاری تا رسیدن به هدف

یکی دیگر از اخلاقیات خاص که در پیشرفت کارشان و رسیدن به همچین موفقیت بزرگی تاثیر بسیاری داشته است، بحث چگونگی رویارویی با مشکلات است. در مسیر پیشرفت باید به ماندن در مسیر و عدم انحراف در برنامه اصرار ورزید و در حین مواجه با موضوعاتی که باعث عدم پیشروی شما می شوند، مقابله کنید و به جای اینکه در مشکلات به دنبال مقصر باشیم، درصدد پیدا کردن راه حلی برای ریشه کن کردن آن موضوع بر بیاییم.
همچنین ایشان در هر جایگاهی که قرار داشتند به شاگرد ماندن افتخار می کردند، یعنی از آموختن از کارآفرینان دیگر و همچنین استفاده از تجارب و سخنان آن ها اجتناب نمی کردند. یادداشت برداری از تجربه های اشتباه و در نظر گرفتن پیامد کار های مختلف نیز یکی دیگر از عملکرد های هوشمندانه است که این کار می تواند به روند بهبود کیفیت کار و رسیدن به موفقیت، به شما کمک شایانی بکند.

تاثیرگذاری و تاثیر پذیری از عادت ها در موفقیت

حداقل 90 درصد موفقیت هایی که شما در زندگی خود رقم می زنید، نشات گرفته از تلاش هایی است که انجام داده اید. همچنین این موضوع شامل ترک عادت های بد و جایگزین کردن آن ها با عادت های خوب می شود. به اعتقاد این کارآفرین برتر کشورمان، دکتر میثم شکری ساز، ترک عادت ها بسیار سخت و یا حتی تا حدودی ناممکن است؛ به همین خاطر، جایگزین کردن عادت های ترک شده با عادت های هرچند کوچک اما خوب توسط ایشان، به عنوان راهکاری برای بهتر شدن، موفقیت در تمام امور و تجربه کردن سطح بالاتری از زندگی، به کسانی که به دنبال رسیدن به اهدافشان هستند، توصیه می شود.

توصیه های پایانی

سخنان دکتر میثم شکری ساز به عنوان کارآفرین برتر کشور برای افرادی که به دنبال پیشرفت در کار و رسیدن به موفقیت هستند را می توانید در ادامه مطالعه کنید:
از آغاز نترسید، برای شروع کارتان با هر پس انداز و موقعیتی درنگ نکنید؛ چرا که شکست خوردن بهتر از تلاش نکردن است. شاید شما موفق نشوید، اما در عوض در مسیری گام برداشته اید که به آن علاقه مند بودید، سد های ذهنی خود را شکسته اید و با موقعیتی جدید رو به رو شده اید و خود این یک پیشرفت بزرگ در زندگی هر انسانی به حساب می آید. بزرگ فکر کنید، برای اهداف غیر قابل دسترس خود، مسیری را تعیین کنید و برای پیشرفت و بهتر شدن، در آن مسیر گام بردارید تا به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *